NISSAN: „Bateria mare a lui Tesla din Australia de Sud este o risipă totală de resurse”.

de Tomacu Alexandru Postat pe 16.07.19 , 4:07 am


Într-un interviu recent cu publicația auto australiană The Driven , șeful global al vehiculelor electrice de la Nissan, Nic Thomas a împărtășit o viziune destul de surprinzătoare asupra bateriei instalată de Tesla în Australia de Sud, care este recunoscută pentru că a ajuta locuitorii să-și reducă dependența de operatorii de gaze din regiune . 

În timpul lansării unui nou model în întregime electric de 40 kWh Leaf din Melbourne, directorul Nissan a declarat cu îndrăzneală că ferma Powerpack a lui Tesla din Australia de Sud este o risipă de resurse. "Este o risipă totală de resurse, deoarece ceea ce putem face este să avem mașini care sunt și baterii și aceleași mașini sunt parcate de cele mai multe ori", a spus Thomas .

Declarația lui Thomas vine în contextul discursului său despre sistemul noului Leaf de la vehicul la rețea / vehicul la domiciliu (V2G / V2H) , care va permite ca mașina electrică să funcționeze ca unitate de acasă. Cu sistemul în vigoare, Leaf nu numai că va stoca energie prin conectarea la o casă sau o afacere, vehiculul ar putea servi și energia înapoi atunci când este necesar. V2H este deja în uz în țări precum Japonia, iar o lansare în Australia este de așteptat în șase luni. 

"Modul în care distribuim și consumăm energia este fundamental ineficient ... avem nevoie de flexibilitate în sistem. Este minunat că am investit toți acești bani în energia regenerabilă, dar în mod fundamental pierdem cea mai mare parte a acelei energii, deoarece totul este generat în mijlocul zilei când nu avem nevoie de ea ", a spus el. 

Tim Washington, CEO al furnizorului de soluții de tarifare Jetcharge, a remarcat că tehnologia Nissan V2H are un potențial foarte mare, având în vedere că vehiculele petrec o mare parte din timpul lor doar parcate sau în cazul mașinilor electrice, conectate. 

"Autovehiculele vor fi în primul rând un bun energetic și un al doilea rând un mijloc de transport. Ceea ce vreau să spun este că vă veți folosi mașinile probabil mai mult ca baterii decât ca vehicule. După cum știm, vehiculele sunt parcate în 90% din timp - aceasta este una dintre criticile la mașini. Dar dacă sunt cele mai eficiente active pe care le ai pentru că lucrează chiar și atunci când este parcat? Asta inseamna ca incarcare bidirectionala intra in joc ", a spus el. 

În timp ce tehnologia V2G are un potențial foarte mare pe care chiar și CEO-ul Tesla Elon Musk îl recunoaște, respingerea casuală a executivului Nissan a rezervelor de energie electrică de 100MW / 129MWh Hornsdale din Australia de Sud pare dezinformată în cel mai bun caz. Deoarece vine online, la urma urmei, ferma Powerpack, a cărei dimensiune este egală cu aproximativ 2.500 de kWh.

Chiar înainte de a fi activată oficial, bateria mare a fost pusă în acțiune, injectând 70 de milioane de energie eoliană stocată pe piață și la doar două săptămâni după ce a intrat on-line, a intervenit pentru a susține grila când un generator de cărbune din regiune a eșuat. Acest răspuns rapid, care a schimbat destul de mult jocul de energie din Australia de Sud, ar fi probabil destul de dificil să se potrivească cu o flotă de Nissan Leafs. V2G are cu siguranță utilizările sale și va fi benefic pentru proprietarii Nissan Leaf dar în cele din urmă, bateriile mari, cum ar fi Hornsdale Power Reserve, se află la un nivel complet diferit de stocare a energiei.