Inteligența artficială - modalitate de a alege candidaturile

de Alexandrina Ouș Postat pe 01.10.19 , 1:52 pm


   Inteligența artificială și tehnologia expresiei faciale a fost folosită a fost întrebuințată pentru prima dată în cadrul selectării celor mai buni candidați în cadrul interviurilor pentru un anumit  job, în UK.            

 Unilever,gigantul bunurilor de larg consum, se numără printre companiile care folosesc tehnologia IA pentru a analiza limbajul, tonul și expresiile faciale ale candidaților atunci când li se adresează un set de întrebări de serviciu identice pe care le filmează pe telefonul mobil sau laptopul lor.Algoritmii selectează cei mai buni solicitanți, evaluându-și performanțele în videoclipuri cu aproximativ 25.000 de informații faciale și lingvistice compilate din interviurile anterioare ale celor care au continuat să se dovedească a fi buni la slujbă.           

   Hirevue, compania americană care a dezvoltat tehnologia interviului, susține că permite angajarea firmelor să intervieveze mai mulți candidați în faza inițială, mai degrabă decât să se bazeze pe CV-uri și că oferă un indicator mai fiabil și obiectiv al performanței viitoare, fără prejudecăți umane.           

   Cu toate acestea, academicienii și militanții au avertizat că orice IA sau tehnologie de recunoaștere facială ar avea în mod inevitabil prejudecăți încorporate în bazele de date ale acesteia care ar putea discrimina unii candidați și exclude solicitanții talentați care s-ar putea să nu se conformeze normei.           

  "Va favoriza persoanele care se pricep să facă interviuri pe video, iar orice set de date vor avea prejudecăți care vor exclude persoanele care de fapt ar fi fost de treabă", a spus Anna Cox, profesor de interacțiune om-calculator. la UCL.             

   Hirevue, care luna trecută a primit o injecție de investiții majore din partea grupului Carlyle, de mai multe miliarde de lire sterline, spune că și-a folosit deja tehnologia pentru 100.000 de interviuri în Marea Britanie. La nivel mondial, acesta pretinde că livrează un milion de interviuri și peste 150.000 de evaluări pre-închiriere la fiecare 90 de zile.            

   Loren Larsen, directorul tehnologic al lui Hirevue, a declarat pentru The Daily Telegraph că 80 - 90% din evaluarea predictivă s-a bazat pe analiza algoritmilor de utilizare a limbajului și abilităților verbale de către candidați.             

  „Există 350 de caracteristici pe care le analizăm în limbaj: folosiți cuvinte pasive sau active? Vorbiti despre „Eu” sau „Noi”. Care este alegerea cuvântului sau lungimea propoziției? În medici, s-ar putea să vă așteptați ca unul bun să folosească mai mult limbajul tehnic ”, a spus el.            

   „Atunci ne uităm la tonul vocii. Dacă cineva vorbește cu adevărat lent, probabil că nu veți rămâne la telefon pentru a cumpăra ceva de la ei. Dacă cineva vorbește la 400 de cuvinte pe minut, oamenii nu vor înțelege. Empatia este o bucată din asta.            

  ” Compania spune că tehnologia este diferită de recunoașterea facială și analizează în schimb expresiile. Expresiile faciale evaluate de algoritmi includ încovoierea frunzelor, ridicarea sprancenelor, lărgirea sau închiderea ochilor, strângerea buzelor, ridicarea bărbiei și zâmbetul, care sunt importante în vânzări sau în alte locuri de muncă publice.